Gevelconcert

Zondag 27 augustus 2017: Dit jaar is het Gevelconcert, de opening van het nieuwe seizoen, gehouden bij Oncle Jean, aan de Ginnekenweg 338. In een van de zalen aan het terras was het een drukte van belang. Koorleden, partners, vrienden, allen waren aanwezig om te vieren dat we er zijn. Om elkaar te vertellen dat het bijzonder is dat we er zijn. Dat we elkaar waarderen en stimuleren om nog heel erg lang door te gaan met het Koninklijk Breda’s Mannenkoor. Er waren jubilarissen: Pedro Kneepkens vierde zijn 25 jarig koorlidmaatschap, hij kreeg de speciale BM speld met lauwerkrans uitgereikt, met oorkonde. Henk van der Maaten is al 45 jaar lid, hij ontving het  sculptuur “dank en waardering”. En het komt maar af en toe voor: Jan van Noort werd al 50 jaar geleden lid van BM, hij kreeg een mooie ets aangeboden van Bart Reindersma voorstellende de gevels aan de Haven, met daartussen natuurlijk ons eigen pand: Haven 7. Ad Wirken nam afscheid van zijn functie als koorleider, hij werd ter ere van zijn inspanningen beloond met een sculptuur “elkaar de hand geven”. Ad heeft ook jarenlang de kaartverkoop bij concerten georganiseerd en begeleid, een intensieve taak die veel tijd kost.

Ad wordt als koorleider opgevolgd door Patrick Benjamins. De kaartverkoop zal in de toekomst via de nieuwe website lopen. Binnenkort wordt deze optie actief op deze website.

Er zijn 2 nieuwe leden geïnstalleerd: Cyrille Barbé en Huub Jansen. Zij ontvingen de BM ledenspeld.

Onze dirigent gaf een demonstratie van de wijze waarop wij nieuwe partituren instuderen. Hij gebruikte daarvoor het werk “Soeliko” en nodigde onze partners en vrienden uit te ervaren hoe dat voelt. Het is een werk in fonetisch geschreven Russische taal, dus het was niet alleen noten lezen, maar ook moeilijke tekst lezen. Toch lukte het om in korte tijd een couplet herkenbaar te vertolken.

Hierna was het nog lange tijd gezellig, werden vele verhalen uitgewisseld en vele snacks verorberd. De organisatie van het geheel was perfect, een geweldig begin van het seizoen.

Voor de leden is er een album op de pagina Reportages